A Jónak lenni jó! kampány idén a kárpátaljai gyermekeket segíti

Megosztás:

Idén a háború sújtotta Kárpátalján élő beteg, árva és otthonukat vesztett gyermekeket támogatja a Jónak lenni jó, a közmédia karitatív kampánya a KEGYES-t, a Kárpátaljai "Elfelejtett" Gyermekek Segítése Jótékonysági Alapítványt segíti.

Idén tizenötödik alkalommal indul útjára a Jónak lenni jó! jótékonysági kezdeményezés – jelentette be Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató vezérigazgatója a csütörtöki sajtóeseményen, amelynek a Bethesda Gyermekkórház adott otthont.

„Az elmúlt években a kampány révén csaknem 3 milliárd forintot sikerült összegyűjteni a rászorulók támogatására. Kevés olyan közszolgálati médium van a világon, amely ilyen hatékonyan és ekkora összegben tud jótékonysági akciót megvalósítani” – hangsúlyozta Altorjai Anita.

Mint mondta, a Jónak lenni jó! „egy igazi, nemes közszolgálati feladat”, és a társadalmi felelősségvállalás egyik legszebb példája. „Példaértékű összefogással egy valódi brand született” – tette hozzá.

A vezérigazgató felidézte, hogy az elmúlt években a kampány főként a gyermekek megsegítésére összpontosított, és ez idén sincs másként. Emlékeztetett: a közmédia 2022-ben egész napos műsorfolyammal támogatta a kárpátaljai rászorulókat, és most is azt kérik, hogy „figyeljünk a háború áldozataira, a tragédiák következményeire”.

„A mostani kedvezményezett, a KEGYES Alapítvány olyan gyermekeket segít, akiket szüleik különböző okok miatt a kórházban hagynak. Gyógyszereket, tápszereket, játékokat vásárolnak számukra – de ami legalább ilyen fontos: megfogják ezeknek a kicsiknek a kezét” – fogalmazott Altorjai Anita.

A Jónak lenni jó! idei kampánya december 21-én egész napos műsorfolyammal jelentkezik a közmédia csatornáin. Az adományvonal már él: az 1358-as szám hívásával vagy SMS küldésével 500 forinttal lehet támogatni a KEGYES Alapítványt. Felajánlásokat a [email protected] címen is várják, a kampányhoz pedig hírességek által felajánlott relikviák is elérhetők a Mediaklikk.hu/jonaklennijo oldalon.

A szeretet, az együttérzés és az önzetlenség üzenete

Siklósi Beatrix, a kampány projektvezetője és a Kossuth Rádió csatornaigazgatója elmondta: céljuk minden évben az, hogy „felébresszék az emberekben az együttérzést, szeretetet, alázatot és önzetlenséget”.

„A hétköznapokban nehéz elképzelni, milyen lehet egy háború sújtotta országban élni – főleg egy gyermeknek. Ezért döntöttünk úgy, hogy idén ez az ügy legyen az, ami mellé odaállunk” – tette hozzá.

A támogatott alapítvány és a kórház munkája

Sipos József, a KEGYES Alapítvány vezetője elmondta, hogy szervezetük 2017 óta működik, és az ukrajnai háború kitörése óta tevékenységük még nagyobb felelősséggel jár.

„Kis alapítvány vagyunk, de talán elmondhatjuk, hogy sok ember életébe tudunk jót vinni. Vannak szép sikertörténeteink – például örökbefogadások –, de sajnos tragédiákkal is találkozunk” – fogalmazott.

Hozzátette: álmuk, hogy a háború befejezése után menedékotthont hozhassanak létre, ahol kiszolgáltatott anyák kezdhetik újra életüket, és támogatást nyújthatnak fogyatékossággal élő gyermekeket nevelő családoknak.

Velkey György, a Bethesda Gyermekkórház főigazgatója arról számolt be, hogy az intézmény idén már több mint ötszáz, háborúban megsérült gyermeket fogadott be Kárpátaljáról és Ukrajna más térségeiből.

„Nemcsak a gyógyításukról gondoskodunk, hanem szállást és teljes ellátást biztosítunk a családjaik számára is” – mondta.

Forrás: MTI

Megosztás:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük